Prezentujemy wyjątkowy wywiad z Szymonem Pankowskim, COO Perfect Look Clinic, który dzieli się swoimi doświadczeniami i praktycznymi poradami na temat otwierania i prowadzenia salonu. Poznaj branżowe sekrety i dowiedz się, jakie kroki są niezbędne, aby osiągnąć sukces w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie.
Sprawdź wizytówkę firmy Perfect Look Clinic w naszym katalogu franczyz i poznaj warunki współpracy (przypis redakcyjny)
PF: Dzień dobry – dziękujemy za spotkanie z PewnaFranczyza.
SP: Dzień dobry Państwu, dziękuję za zaproszenie.
PF: Sieć Perfect Look Clinic to jedna z wiodących marek franczyzowych beauty w kraju. Gratulujemy rozwoju! Nasi czytelnicy chcieliby dowiedzieć się więcej na temat jednego z kluczowych aspektów biznesowych prowadzenia gabinetu – czyli opłacalności salonu depilacji laserowej, medycyny estetycznej. Ciekawi ich także ile kosztuje otwarcie takiego projektu?
SP: Dziękuję. Tak – prowadzenie tego biznesu może być bardzo satysfakcjonujące i przyjemne, ale oczywiście zakładamy go by zarabiać. Dla wszystkich czytelników Pewnej Franczyzy w skrócie można by powiedzieć – tak, na gabinetach da się dobrze zarabiać i uzyskać zwrot z inwestycji w maksymalnie kilka lat.
PF: Ok. To jak się zarabia na salonie? 😊
SP: W Polsce gabinety kosmetyczne w znakomitej większości to jednoosobowe działalności gospodarcze. W ramach sieci PLC mamy nieco inną filozofię – bardziej wyglądając na Zachód, gdzie kosmetologia realizowana jest w formie większych, kilku stanowiskowych klinik. Otwierając profesjonalny salon pod marką PLC franczyzobiorca decyduje od jak dużego salonu chce rozpocząć. Najwięcej mamy salonów trój, rzadziej zdarzają się salony cztero, pięcio lub dwustanowiskowe. Wielkość gabinetu definiuje maksymalną liczbę wykonanych w jeden dzień zabiegów. Tym samym, przy pełnym obłożeniu, salon większy będzie miał większe obroty niż salon mniejszy. To oczywiste, ale warto zauważyć.
PF: Każde stanowisko zarabia podobnie?
SP: To zależy od rodzaju usług – pytał Pan głównie o depilację laserową oraz medycynę estetyczną. De facto w świetle prawa i depilacja laserowa klasyfikowana jest jako zabieg z zakresu medycyny estetycznej, jednak do jego wykonania może przystąpić kosmetolog, nie tylko lekarz. Zarówno depilacja laserowa, jak i karboksyterapia, mezoterapia, lipoliza iniekcyjna, stymulatory tkankowe oraz inne zabiegi medycyny estetycznej to wysoce efektywne procedury, dają dobre efekty klientkom i są korzystne finansowo dla salonu. Nie wymagają specjalnego pozwolenia, ale kosmetolożki muszą przejść szkolenia oraz uzyskać certyfikację. Zazwyczaj stanowiska w salonie są wyposażone podobnie jednak najczęściej zabiegi maszynowe danego rodzaju można wykonywać w jednym z gabinetów. Tym samym stanowiska mogą nie generować dokładnie identycznego przychodu, niemniej w ogólnym rozrachunku spoglądamy na łączne liczby wykonanych w miesiącu zabiegów.
PF: Rozumiem. A ile zabiegów w miesiącu średnio wykonuje się w PLC?
SP: Zależy to od już wspomnianej liczby stanowisk, ale zazwyczaj salon realizuje 300-400 zabiegów miesięcznie. Istotna część procedur to właśnie zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, w tym depilacji laserowej.
PF: Jakie z tego są przychody i dochód dla właściciela salonu?
SP: Przychody to około 45-55 tysięcy złotych, co pozwala realizować 10-15 tysięcy zysku. Przy czym należy zaznaczyć, iż są salony, które dopiero rozpoczynają swoją działalność i przychody są niższe jak i salony, które uzyskują znacznie wyższe wyniki, nawet ponad sto tysięcy obrotu na miesiąc.
PF: Jak otworzyć salon depilacji laserowej lub salon medycyny estetycznej?
SP: Jak otworzyć salon depilacji laserowej? Jak otworzyć salon medycyny estetycznej? Tu odpowiedź jest taka sama, najlepiej – ze sprawdzonym partnerem – franczyza w beauty ma wyjątkowe znaczenie, ponieważ rynek jest niezwykle dynamiczny. A więc franczyzobiorca otrzymuje wsparcie nie tylko przy selekcji lokalu oraz jego otwarciu, ale także pomagamy pozyskać klientki już na start, od pierwszego dnia w salonie jest ruch i sprzedaż. To duża wartość. Następnie jesteśmy wsparciem dla rozwoju gabinetu, szkoleń kadr oraz rozwoju biznesu.
PF: Jaki jest próg wejścia do tego biznesu? Ile kosztuje otwarcie salonu depilacji czy medycyny estetycznej?
SP: Można go otworzyć za 85 tysięcy złotych, nie licząc wykończenia pomieszczenia, ale to często koszt, który wynajmujący lokal bierze na siebie, ewentualnie „odbierając” go w czynszu.
PF: Na co zwrócić uwagę? Jakie są wymagania i potrzebne pozwolenia?
SP: Charakter lokalizacji i lokalu ma duże znaczenie, jeśli chodzi o usługi, dobór kadry i inne kwestie operacyjne – franczyzobiorca nie musi się tym przejmować – udzielamy tutaj pełnego wsparcia.
PF: Jak ważny jest marketing przy takim biznesie? Czy potrzebna jest tu silna marka ?
SP: Marketing dźwignią handlu – trudno o bardziej jaskrawy przykład tej maksymy niż ten biznes. Perfect Look Clinic mocno opiera swój model biznesowy o digital – jesteśmy liderem jeśli chodzi o kierunki i sposoby sprzedaży w Internecie. Udzielamy pełnego wsparcia – zarówno od strony kreacji, plasowania i częstotliwości reklam, miksu produktowego. Silna marka oraz obecność cyfrowa ma dodatkowe znaczenie nie tylko by pozyskać klientki, ale także by wyróżnić się w Internecie na tle konkurencji. Z każdym kolejnym salonem nasza rozpoznawalność rośnie, a know how oraz wysokie opinie salonów (4,8-4,9 Booksy) pozwalają na pozyskiwanie jakościowego, jak to się mówi w marketingu „kalorycznego” ruchu z wielu źródeł.
PF: Czy to rynek konkurencyjny, czy łatwo jest tutaj uzyskać przewagę nad konkurencją?
SP: Patrząc na liczby salonów, rynek jest niezwykle konkurencyjny – jest to ponad 65 000 punktów zajmujących się kosmetologią. Jeśli jednak wziąć pod uwagę depilację laserową oraz medycynę estetyczną – jesteśmy już w znacznie mniejszym gronie. Jeśli z tej puli odejmiemy pojedyncze działalności oraz punkty mniej doświadczone w nowoczesnych usługach – jesteśmy w gronie zapewne kilku tysięcy lokalizacji. Jak na skalę kraju nie jest to bardzo dużo – na pewno punktów będzie przybywać, rynek jest mocny i rosnący. Warto jednak wziąć dokładnie pod uwagę ile kosztuje otwarcie salonu z daną firmą oraz jakie wartości dostarcza przy otwarciu oraz w codziennym funkcjonowaniu. W Perfect Look Clinic coraz więcej mamy tzw. „multibiorców”, czyli takich firm, które mają więcej niż 2 salony – na Zachodzie jest to mocny trend we franczyzie – sieciom pozwala się szybciej skalować ze sprawdzonymi partnerami, a przedsiębiorcom realizować synergie operacyjne i więcej zarabiać.
PF: Dziękuję za rozmowę.
SP: Bardzo dziękuję i zapraszam do kontaktu z nami.